#Impactstories
Als één van de grootste telecomproviders van Nederland, vervult Odido een belangrijke rol in onze samenleving. Hierdoor voelt Odido zich verantwoordelijk voor de mensen en de wereld om hen heen. Een van de initiatieven om mensen zo goed mogelijk te helpen, is de Odido Nabestaandendesk. Deze nabestaandendesk is een aantal jaar geleden tot stand gekomen om nabestaanden zo goed en zo snel mogelijk te ontzorgen. Odido wilt nabestaanden met zo’n gevoelig onderwerp namelijk niet onnodig laten wachten of ook maar iets verkeerd doen.
Één van de mensen binnen Odido die hier een belangrijke rol in speelt, is Bas Jansen. Bas werkt al bijna 14 jaar bij Odido en is vanuit zijn functie Lead Contact Center Den Haag verantwoordelijk voor de aansturing van de operationele teams die ondersteuning bieden aan klanten van Odido. Bas gelooft sterk in de kracht van connectiviteit en doet er alles aan om mensen met elkaar te verbinden. Vanuit het Contact Center in Den Haag worden de vragen van klanten zo goed mogelijk beantwoord door verschillende focusgroepen, waaronder de nabestaandendesk. Er is heel bewust gekozen voor een team van professionals, zodat de nabestaanden zo goed mogelijk kunnen worden bijgestaan bij hun vragen.
Ondanks de professionals binnen de nabestaandendesk van Odido, is er alsnog gekozen voor een samenwerking met Closure. Het voornaamste doel van Odido om met Closure is gaan samenwerken, is om de klant nóg verder te ontzorgen. Wanneer het erop aankomt, vindt Odido het cruciaal dat je er optimaal bent voor klanten én dus ook voor de nabestaanden van klanten. Of het nu gaat om een omzetting naar prepaid, een contractovername of het opzeggen van een account: het is als provider altijd belangrijk om er voor je klanten te zijn.
Sinds de samenwerking met Closure is de kwaliteit van de nabestaandendesk van Odido toegenomen: de documenten zijn in één keer compleet en de inhoud is goed leesbaar. Hierdoor is het voor Odido niet nodig om meerdere contactmomenten aan te gaan met de nabestaanden, maar hebben ze aan één contactmoment genoeg om alles te kunnen regelen. De nabestaanden van Odido geven de klantvriendelijkheid van Odido sinds de samenwerking met Closure een 9. Deze tevredenheid bij nabestaanden over de service van Odido was precies de reden dat Odido deze samenwerking is aangegaan. Zowel Closure als Odido kijken dan ook uit naar wat de toekomst nog meer zal brengen.
Closure heeft voor het melden van het overlijden bij financiële dienstverleners een licentie van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).