De AI-gedreven nabestaandendesk van Closure ondersteunt organisaties bij het volledige proces rondom het verwerken van een overlijden, zowel digitaal als telefonisch.
Nabestaanden worden in staat gesteld om niet alleen een account op te zeggen, maar ook een account te wijzigen of over te dragen. Hierdoor kunnen nabestaanden bijvoorbeeld een telefoonnummer behouden als prepaid of het contract van de overledene overnemen.
De backoffice kosten binnen jullie organisatie worden met 70% verlaagd, omdat de noodzaak voor het opvragen, valideren en communiceren van documenten en persoonsgegevens wegvalt.
Complexe processen, zoals het overnemen van een contract van de overledene, vragen vaak om veel aanvullende documentatie en formulieren. Closure vraagt slechts één keer om gegevens, waardoor de nabestaanden worden ontlast van al dit repetitieve papierwerk.
We bieden zowel een digitale als een telefonische oplossing voor het afronden van abonnementen namens jullie organisatie. Hierdoor zijn wij in staat om alle klanten, van jong tot oud, op een efficiënte en klantvriendelijke manier te helpen.
Closure biedt altijd first-time-right verzoeken aan, wat resulteert in een snelle afwikkeling van de abonnementen. Zo kunnen aanvragen die normaal gesproken maanden kunnen duren door Closure binnen een aantal werkdagen worden verwerkt.
Voor nabestaanden kan het lastig zijn om met meerdere organisaties tegelijkertijd in contact te zijn over het afwikkelen van abonnementen. Bij Closure is er slechts één contactmoment nodig met de nabestaanden.
Door ons gebruiksvriendelijke dashboard hebben de nabestaanden altijd inzicht in de actuele status van de afwikkeling van abonnementen.
Met onze oplossing kunnen nabestaanden bij meer dan 1600 organisaties een abonnement opzeggen, wijzigen of overdragen. Dit wordt hen mogelijk gemaakt aan de hand van ons white label platform die jullie zelf als organisatie aan de nabestaanden kunnen aanbieden.
Closure biedt een digitale en telefonische oplossing aan nabestaanden voor het afwikkelen van abonnementen bij jouw organisatie. Hierbij vragen wij klanten eenmalig om de gegevens van de overledene met ons te delen. Deze gegevens worden met AI-technologie geverifieerd. Vervolgens zullen wij een first-time-right melding doorvoeren naar jouw organisatie.
De wensen van jullie organisatie worden in kaart gebracht via een digitaal formulier, zodat nabestaanden jullie producten en/of diensten kunnen afwikkelen. Om alle nabestaanden zo goed mogelijk te ondersteunen, bieden wij naast het digitale formulier ook telefonische ondersteuning bij eventuele vragen over het formulier.
De meldingen die bij Closure binnenkomen worden door de AI gedreven software en de nabestaandendesk van Closure geverifieerd, zoals de validatie van de overlijdensakte. Vervolgens wordt de gestandaardiseerde 'first-time-right' melding gegenereerd en overgedragen aan de organisatie.
Voor zowel organisaties als nabestaanden is Closure de ultieme uitkomst voor een klantvriendelijke en efficiënte afwikkeling van abonnementen na een overlijden.
We weten dat IT roadmaps van organisaties complex zijn. Daarom kan de service van Closure in jouw organisatie geïmplementeerd worden zonder dat de inzet nodig is van jullie IT afdeling. Wij sturen de geverifieerde first-time-right overlijdensmeldingen via gestandaardiseerde e-mails naar jullie backoffice. Door jullie processen door en door te begrijpen, halen we de last weg van het verifiëren van persoonsgegevens, documentcontroles en het uitsturen van repetitieve herinneringen om foutieve gegevens te corrigeren.
Plan een gratis kennismakingsgesprek om te zien hoe Closure kan helpen met het verbeteren van de afwikkeling van overlijdensmeldingen bij jouw organisatie.
Closure heeft voor het melden van het overlijden bij financiële dienstverleners een licentie van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).